منچستریونایتد برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا به اما و اگر کشیده شده است.

منچستریونایتد

به گزارش همشهری‌آنلاین، منچستریونایتد چیزی نمانده که از لیگ قهرمانان حذف شود و حتی به سهمیه لیگ اروپا هم نرسد. تساوی ۳-۳ منچستر در استانبول درحالی‌که ۲ بر صفر از گالاتاسرای پیش بود، هواداران این تیم ته‌جدولی را کاملا ناامید کرده؛ به‌خصوص اینکه آخرین بازی تیم مقابل بایرن‌مونیخ است. تیم تنها درصورتی صعود می‌کند که بایرن را ببرد و کپنهاگن و گالا هم هفته آخر با هم مساوی کنند. بازی امشب تیم در لیگ و مقابل نیوکاسل قدرتمند و سختگیر می‌تواند یک زخم دیگر بر دل هواداران بزند. نیوکاسل تیمی است که تن‌هاخ از بازی‌کردن مقابلش فراری است. او فصل پیش ۲بار از سبک حریف انتقاد کرد و هر دو بازی آخر فصل پیش را یکی در لیگ و دیگری در جام اتحادیه، بدون آنکه گلی بزند به کلاغ‌ها باخت: ۲ بر صفر و ۳ بر صفر.

دومین رکورد منفی گل خورده منچستریونایتد در ۲۰بازی اول فصل در همه رقابت‌ها با ۳۳گل ثبت شد. بدترین رکورد این تیم مربوط به فصل ۶۳-۱۹۶۲ بود که در ۲۰بازی اول ۴۳گل دریافت کرده بود.

اونانا از نخستین فصل حضورش در لیگ قهرمانان، ۷اشتباه داشته که به گل‌های حریفان منجر شده است. آمار او بیش از دوبرابر هر دروازه‌بان دیگری است. اونانا به هیچ شوتی که به سمت چپ دروازه‌اش زده می‌شود، نه نمی‌گوید.

من‌یونایتد در هر سه بازی خارج از خانه این فصل خود در لیگ قهرمانان موفق شده ۳بار دروازه میزبان را باز کند، اما دریغ از یک پیروزی: ۳گل مقابل بایرن، ۳گل مقابل کپنهاگن و ۳گل مقابل گالاتاسرای.

منچستر به نخستین تیمی تبدیل شد که در ۵بازی اول لیگ قهرمانان ۱۴گل می‌خورد.

الخاندرو گارناچو با ۱۹سال و ۱۵۱روز سن، جوان‌ترین بازیکن غیرانگلیسی تاریخ بود که در لیگ قهرمانان اروپا برای منچستریونایتد گل زد. پس از فدریکو ماچدا در آوریل۲۰۰۹ (با ۱۷سال و ۲۳۲روز سن)، این آرژانتینی جوان‌ترین بازیکن غیرانگلیسی بود که در بازی‌های متوالی برای منچستریونایتد در تمامی رقابت‌ها گل می‌زد. گفته می‌شود لیونل مسی به این دلیل که گارناچو طرفدار کریستیانو رونالدوست، او را از لیست تیم ملی خط زده و آنفالو کرده.

حکیم زیاش هم یک رکورد زد. بازیکن گالاتاسرای پس از ریوالدو برای بارسلونا مقابل میلان در اکتبر ۲۰۰۰، کریستیانو رونالدو برای رئال‌مادرید در مقابل زوریخ در سپتامبر۲۰۰۹ و نیمار برای پاریس مقابل ستاره سرخ در اکتبر۲۰۱۸، چهارمین بازیکن تاریخ بود که در یک بازی از لیگ قهرمانان اروپا ۲گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رساند.

کد خبر 812194
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha